Tomasz Opałka

 
Kompozytor; ur. 6 czerwca 1983, Ostrowiec Świętokrzyski. Edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na instrumentach perkusyjnych i fortepianie, w późniejszym okresie również na puzonie w Szkole Muzycznej II stopnia w Kielcach. Obecnie studiuje kompozycję w klasie Krzysztofa Baculewskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie.


 

Jest laureatem następujacych konkursów kompozytorskich: „Crescendo” w Tarnowie w 2001 za Trio na flet, wibrafon i wiolonczelę (2001), Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie w 2002 za Wspomnienie… na orkiestrę kameralną (2001), w 2004 otrzymał I nagrodę oraz Nagrodę Wykonawców od „Forum Ensemble” za utwór INTERACTION I na orkiestrę kameralną (2003) na V Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie, w 2006 – III nagrodę (I nie przyznano) za Visions of Perfect Shapes na orkiestrę symfoniczną (2006) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Alexandra Moyzesa w Bratysławie.

 

Jego utwory wykonywane były m.in. podczas Festiwalu Młodych Talentów w ramach Konkursu Kompozytorskiego „Crescendo” w Tarnowie, Festiwalu Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie, festiwalu muzyki Wojciecha Kilara w ramach X Świętokrzyskich Dni Muzyki oraz podczas XIII Świętokrzyskich Dni Muzyki w Kielcach. Podczas Seminarium Interdyscyplinarnego „Komputery i Sztuka” w Kielcach miała miejsce premiera utworu Muzyka stykających się wszechświatów na skrzypce, klarnet i taśmę (2005) skomponowanego specjalnie na tę okazję.

Strona internetowa kompozytora: www.tjo-composer.prv.pl

WAŻNIEJSZE KOMPOZYCJE: Trio na flet, wibrafon i wiolonczelę (2001) Wspomnienie… [wersja I] na orkiestrę kameralną (2001) Preludium Alpha na 2 fortepiany, orkiestrę i chór żeński (2002) Gloria na chór mieszany i orkiestrę (2002) Utwór na 5 fletów (2002) Tryton II, nonet na flet, klarnet, waltornię, 2 skrzypiec, 2 altówki i 2 wiolonczele (2002) Suita Miłosna na orkiestrę symfoniczną (2002) Dzień Gniewu na wielką orkiestrę symfoniczną, chór mieszany i orkiestrę perkusyjną (2002) Straszny Dom na orkiestrę kameralną (2002) M na orkiestrę kameralną (2002) Apocalypsis na chór mieszany a cappella (2003) INTERACTION I na orkiestrę kameralną (2003) Music for Solo Piano No. 1 (2004) Veni Creator Spiritus na chór mieszany a cappella (2004) Suita (na)dęta na orkiestrę dętą (2004) Music for Orchestra (2004) XXI, cykl miniatur fortepianowych (2004-2006) Uwartura szkolna na orkiestrę dętą (2005) Suita (na)dęta na orkiestrę dętą (2005) De profundis na chór mieszany a cappella (2005) Muzyka stykających się wszechświatów na skrzypce, klarnet i taśmę (2005) Wspomnienie… [wersja II] na orkiestrę symfoniczną (2005) INTERACTION II na orkiestrę (2005) Sleeping Mind na taśmę (2005) Strings of Pain na kwartet smyczkowy (2005) Powiew wiosny na skrzypce i orkiestrę symfoniczną (2005) Rhythmosis na 2 fortepiany i perkusję (2005) Dialogues na grupę perkusyjną (2005) Koncert na puzon i orkiestrę symfoniczną (2005-2006) Tromboniada na 4 puzony (2005-2006) Struktury Światła na orkiestrę smyczkową (2005-2006) Visions of Perfect Shapes na orkiestrę symfoniczną (2006)

Opublikowano 04.11.2007

ZOBACZ RÓWNIEŻ

W listopadzie kontynuujemy nasz projekt „Porozmawiajmy o człowieku”. Uczestników czekają warsztaty pt. „Cisza – prawo czy przywilej?”. Zapraszamy także na debatę „Miasto dialogu”, w ramach której zaprezentowany zostanie raport dotyczący związków religijności i duchowości.
POBIERZ
Publikacją „Świątynia to miejsce spotkania” zapraszamy Was do samodzielnego odkrywania sakralnych przestrzeni, do momentu zatrzymania i indywidualnej zadumy.
Ogłaszamy otwarty nabór tekstów do naszego magazynu „Myśl w Centrum”. Na Wasze teksty czekamy do 15.11.2024 r.
W 51 odcinku podkastu „Słuchając drogi” zapraszamy na rozmowę z Krzysztofem Jarymowiczem, pomysłodawcą i koordynatorem Etnoligi.

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.