Logo Centrum Myśli Jana Pawła II

Tomasz Opałka

 
Kompozytor; ur. 6 czerwca 1983, Ostrowiec Świętokrzyski. Edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na instrumentach perkusyjnych i fortepianie, w późniejszym okresie również na puzonie w Szkole Muzycznej II stopnia w Kielcach. Obecnie studiuje kompozycję w klasie Krzysztofa Baculewskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie.


 

Jest laureatem następujacych konkursów kompozytorskich: „Crescendo” w Tarnowie w 2001 za Trio na flet, wibrafon i wiolonczelę (2001), Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie w 2002 za Wspomnienie… na orkiestrę kameralną (2001), w 2004 otrzymał I nagrodę oraz Nagrodę Wykonawców od „Forum Ensemble” za utwór INTERACTION I na orkiestrę kameralną (2003) na V Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie, w 2006 – III nagrodę (I nie przyznano) za Visions of Perfect Shapes na orkiestrę symfoniczną (2006) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Alexandra Moyzesa w Bratysławie.

 

Jego utwory wykonywane były m.in. podczas Festiwalu Młodych Talentów w ramach Konkursu Kompozytorskiego „Crescendo” w Tarnowie, Festiwalu Uczniowskiego Forum Muzycznego w Warszawie, festiwalu muzyki Wojciecha Kilara w ramach X Świętokrzyskich Dni Muzyki oraz podczas XIII Świętokrzyskich Dni Muzyki w Kielcach. Podczas Seminarium Interdyscyplinarnego „Komputery i Sztuka” w Kielcach miała miejsce premiera utworu Muzyka stykających się wszechświatów na skrzypce, klarnet i taśmę (2005) skomponowanego specjalnie na tę okazję.

Strona internetowa kompozytora: www.tjo-composer.prv.pl

WAŻNIEJSZE KOMPOZYCJE: Trio na flet, wibrafon i wiolonczelę (2001) Wspomnienie… [wersja I] na orkiestrę kameralną (2001) Preludium Alpha na 2 fortepiany, orkiestrę i chór żeński (2002) Gloria na chór mieszany i orkiestrę (2002) Utwór na 5 fletów (2002) Tryton II, nonet na flet, klarnet, waltornię, 2 skrzypiec, 2 altówki i 2 wiolonczele (2002) Suita Miłosna na orkiestrę symfoniczną (2002) Dzień Gniewu na wielką orkiestrę symfoniczną, chór mieszany i orkiestrę perkusyjną (2002) Straszny Dom na orkiestrę kameralną (2002) M na orkiestrę kameralną (2002) Apocalypsis na chór mieszany a cappella (2003) INTERACTION I na orkiestrę kameralną (2003) Music for Solo Piano No. 1 (2004) Veni Creator Spiritus na chór mieszany a cappella (2004) Suita (na)dęta na orkiestrę dętą (2004) Music for Orchestra (2004) XXI, cykl miniatur fortepianowych (2004-2006) Uwartura szkolna na orkiestrę dętą (2005) Suita (na)dęta na orkiestrę dętą (2005) De profundis na chór mieszany a cappella (2005) Muzyka stykających się wszechświatów na skrzypce, klarnet i taśmę (2005) Wspomnienie… [wersja II] na orkiestrę symfoniczną (2005) INTERACTION II na orkiestrę (2005) Sleeping Mind na taśmę (2005) Strings of Pain na kwartet smyczkowy (2005) Powiew wiosny na skrzypce i orkiestrę symfoniczną (2005) Rhythmosis na 2 fortepiany i perkusję (2005) Dialogues na grupę perkusyjną (2005) Koncert na puzon i orkiestrę symfoniczną (2005-2006) Tromboniada na 4 puzony (2005-2006) Struktury Światła na orkiestrę smyczkową (2005-2006) Visions of Perfect Shapes na orkiestrę symfoniczną (2006)

Opublikowano 04.11.2007

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Jak uczyć się słuchać aktywnie? Co może nam w tym przeszkodzić? Na te i inne pytania odpowiada Witek Janowski.
21 czerwca rozpocznie się jubileuszowa rekrutacja do programu stypendialnego miasta stołecznego Warszawy imienia Jana Pawła II. To czas, by zebrać wszystkie niezbędne dokumenty.
Nasz Chór zdobył pierwsze miejsce w swojej kategorii podczas 43. Międzynarodowego Festiwalu Hajnowskie Dni Muzyki Cerkiewnej.
Od czego zacząć wyruszenie w las? Jak robić to świadomie, angażując wszystkie zmysły?

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.