Logo Centrum Myśli Jana Pawła II

Kościół i jego komunikacja

Pozycja społeczna Kościoła katolickiego w Polsce, do niedawna niekwestionowana, stopniowo maleje. Oceny Kościoła jako instytucji są jednymi z najsłabszych od blisko dwudziestu lat. Zmienia się też religijność Polaków. Pielęgnowany od wielu lat obraz Kościoła jako oblężonej przez złowrogi świat twierdzy, w której grubych murach chronią się wierni, przelęknieni i przerażeni tym, co dzieje się tuż za fosą, poza doraźnymi korzyściami natury czysto politycznej nie pozostaje bez wpływu na realizację jego misji. Jak Kościół radzi sobie ze skandalami i kryzysami? Jaka jest jego komunikacja? Co należałoby w tym zakresie zmienić? Między innymi o tym będziemy rozmawiać 28 stycznia o 18:00 w Centrum Myśli Jana Pawła II przy ul. Foksal 11.

Do rozmowy zapraszają: Adam Warzecha, językoznawca, specjalista w dziedzinie komunikacji społecznej, autor wydanej właśnie książki „Kościół w sferze publicznej. Natanek, Nergal, Boniecki. Wybrane studia przypadku”, dr hab. Monika Kaczmarek–Śliwińska, medioznawca, doradca i trener w zakresie strategii public relations, wizerunku i rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych, autorka m.in. książek „Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się” (2015), „Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych” (2013)  i ks. Kazimierz Sowa, dziennikarz i publicysta, b. prezes sieci Radia Plus i dyrektor telewizji Religia.tv, laureat nagrody dziennikarskiej „Ślad” im. Biskupa Jana Chrapka, który poprowadzi spotkanie.

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.