Logo Centrum Myśli Jana Pawła II

LIVE: Wizerunek Jana Pawła II w mediach

Osobowość Jana Pawła II ujawniała naturalną skłonność do kontaktu z mediami. Konferencja prasowa na pokładzie samolotu, z dziennikarzami uczestniczącymi w pierwszej podróży zagranicznej, pozwoliła poznać nowy styl papieża. 100-lecie urodzin Karola Wojtyły jest dla nas pretekstem do pytania jaki wpływ wywarły media na budowanie jego wizerunku? Czy świat globalnej wioski i masowej komunikacji sprzyjał papieżowi? Czy prezentowane przez media wystąpienia poza katedrami, na stadionach czy błoniach banalizowało przesłanie Jana Pawła II czy też wspierało przekaz ewangelizacyjny? Czy bliskość mediów w życiu i działaniu papieża budowała realny czy też symulakryczny jego wizerunek? Czy świadomie stał się środkiem medialnym czy też umiejętnie odgrywał przed mediami jedną z ról? Czy obecność papieża i jego przekaz w mediach masowych, pozwala zbudować głębszy wizerunek papieża niż tylko tego od kremówek? W końcu z jaką wiedzą o nim zostajemy dzisiaj 15 lat po jego śmierci i o co zmieniło się w medialnym przekazie o nim?

Do rozmowy zapraszają: dr hab. Monika Kaczmarek–Śliwińska, medioznawca, doradca i trener w zakresie strategii public relations, wizerunku i rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych; dr Adam Warzecha, językoznawca, specjalista w dziedzinie komunikacji społecznej, autor książki „Kościół w sferze publicznej. Natanek, Nergal, Boniecki. Wybrane studia przypadku”, i ks. Kazimierz Sowa, dziennikarz i publicysta, b. prezes sieci Radia Plus i dyrektor telewizji Religia.tv, laureat nagrody dziennikarskiej „Ślad” im. Biskupa Jana Chrapka, który poprowadzi spotkanie.

Debata odbędzie się online na Facebooku Centrum Myśli Jana Pawła II 14 maja 2020 o godz. 18.00.

LINK DO TRANSMISJI

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.