Zakończyła się X edycja Festiwalu Nowe Epifanie

Zakończył się dziesiąty interdyscyplinarny festiwal wielkopostny Nowe Epifanie organizowany jest przez Centrum Myśli Jana Pawła II, instytucję kultury m.st. Warszawy. Program tegorocznej edycji skupiony był wokół postaci Judasza oraz hasła „Lepiej, gdyby się nie narodził”. Przez 6 tygodni, od Środy Popielcowej do Niedzieli Palmowej, widzowie uczestniczyli w spektaklach, koncertach, pokazach filmowych, spotkaniach z artystami oraz w wydarzeniach kulinarnych. Festiwal w tym roku odwiedziło ponad 5000 osób, w projekty zaangażowanych było 552 artystów, a wydarzenia odbywały się w 20 warszawskich lokalizacjach.

Przyszłoroczna 11. edycja Festiwalu Nowe Epifanie odbędzie w terminie od 26 lutego 5 kwietnia, a bohaterką wydarzeń artystycznych będzie postać Marii Magdaleny.

Efektem tegorocznej, jubileuszowej edycji Festiwalu, jest aż sześć premier teatralnych, w tym trzy debiuty reżyserskie młodych artystów – Katarzyny Minkowskiej Judasz. Laboratorium epifanii, Sławomira Narlocha Oratorium o mleku oraz Dawida Zalesky’ego Arcykłamcy. Premierowe spektakle na Festiwalu zaprezentowali Paweł Passini i Artur Pałyga #chybanieja, Bartosz Żurowski Judaszaweł oraz Jarosław Kilian Ptak Zielonopióry.

Ogromnym powodzeniem cieszył się wśród gości program muzyczny Festiwalu.  Adam Strug z Monodią Polską i Marią Erdman wykonali kolejne psalmy Gomółki skomponowane do przekładu Jana Kochanowskiego. Tegoroczna, tygodniowa rezydencja na Festiwalu zespołu Graindelavoix, zorganizowana wspólnie z Instytutem Adama Mickiewicza, zaowocowała koncertami, spektaklem, wystawą oraz panelem dyskusyjnym. Cykl koncertów muzyki dawnej zwieńczył lutniowy koncert Michała Gondko. Nową jakością w programie muzycznym był koncert Gloria Patri w Świątyni Opatrzności Bożej w wykonaniu ponad 400 chórzystów z jedenastu warszawskich chórów.

Goście uczestniczyli w wydarzeniu artystyczno-kulinarnym Klątwa w reż. Moniki Kuci. W ramach Festiwalu odbywały się także spotkania kulinarne połączone z akcją dobroczynną – wraz z Otwartą Kuchnią Miejską odbyły się warsztaty Smak domu prowadzone przez osoby w kryzysie bezdomności. Festiwalowy rytm uzupełniały pokazy filmowe, warsztaty dla dzieci oraz spotkania z artystami.

 

Partnerzy Polskie Radio PR 2, TR Warszawa, Teatr Lalka, Akademia Teatralna Warszawa, Teatr Collegium Nobilium, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Maska w Rzeszowie, Centrum Kultury w Lublinie, neTTheatre – Teatr w Sieci Powiązań, Teatr IMKA, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek U-jazdowski, Zamek Królewski w Warszawie, Łazienki Królewskie, Instytut Adama Mickiewicza, Kino Atlantic, Parafia Ewangelicko-Reformowana w Warszawie, Mazowiecki Instytut Kultury, Biblioteka Narodowa, Oh Lala, Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego, E-wejściówki.pl. 

Partner technologiczny – Epson

Partnerzy kampanii promocyjnej –  Metro Warszawskie, Koleje Mazowieckie

Patroni medialni – Polskie Radio PR 2, TVP Kultura, Miesięcznik Teatr, E-teatr.pl, Teatralny.pl, Cojestgrane24.pl, Empik.

Dodano: