Logo Centrum Myśli Jana Pawła II

W kuchni o katolicyzmie

Tym razem w ramach audycji "W kuchni" o polskim Kościele i katolicyzmie dyskutowali Jacek Kaniewski, Paweł Gierech i Tomasz Rowiński. Zapraszamy do posłuchania!


 

Pięć lat bezkrólewia…? Wpisując się w nurt dyskusji w środowiskach kościelnych, kuchnia CMJPII stała się miejscem wymiany poglądów dotyczących polskiego Kościoła. Zainspirowani artykułem "Polskie katolicyzmy" redaktora "Więzi" Zbigniewa Nosowskiego debatowali Jacek Kaniewski, Paweł Gierech i Tomasz Rowiński.

W kuchni pracowników Centrum Myśli Jana Pawła II, jak w każdej kuchni, toczą się dyskusje na tematy najważniejsze. Prozaiczność miejsca nie przeszkadza rozmawiać poważnie o tym, co dzieje się w Polsce, w Kościele, na świecie. Pozwala natomiast na swobodę przepływu myśli i wolność ich wyrażania.

Przychodzą tu zrobić sobie kawę historycy, teolodzy, socjolodzy – z różnych środowisk i z upodobaniem do różnych tradycji kościelnych. Wzajemna sympatia oponentów nie łagodzi ostrości sporów, ale sprawia, że kłótnie bywają konstruktywne.

 

Audycja do wysłuchania na stronie Radia WNET. Zapraszamy!

Opublikowano 18.03.2010

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Od czego zacząć wyruszenie w las? Jak robić to świadomie, angażując wszystkie zmysły? Na czym polega terapia leśna oraz kąpiel leśna? I co na temat zdrowotnych korzyści obcowania z lasem mówią nam badania?
Noc Muzeów w Centrum Myśli Jana Pawła przyciągnęło miłośników spokojnego i aktywnego wypoczynku. Dziękujemy, że byliście z nami!
„Europa – jedność czy rozpad?” – już 4 czerwca premiera magazynu „Myśl w Centrum”, a w nim m.in. rozmowa z prof. Chantal Delsol. Zapisz się, aby uzyskać dostęp w dniu premiery.
Rekrutacja
Dołącz do naszego zespołu!

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.