Logo Centrum Myśli Jana Pawła II

„Sience and Religion: The Myth of Conflict” – prof. Stephen Barr (USA)

Już 08 września zapraszamy wszystkich na otwarty wykład prof. Stephena Barr’a (Bartol Research Intitute, University of Deleware in USA) zatytułowany: „NAUKA I RELIGIA. MIT KONFLIKTU”

Wiara i nauka pozostają wobec siebie w sprzeczności. Taka myśl, od czasów Oświecenia,  zagnieździła się na dobre w powszechnej świadomości. Czy w istocie pogląd taki jesteśmy dziś jeszcze w stanie obronić?

Czy będziemy w stanie go obronić po wysłuchaniu wykładu prof. Stephen’a Barra?

prof. Stephen Barr jest fizykiem prowadzącym badania w obszarze fizyki cząstek elementarnych i kosmologii. Jest członkiem zwyczajnym Amerykańskiego Towarzystwa Fizycznego oraz wykładowcą na Uniwersytecie w Delaware. Należy do tych nielicznych wybitnych naukowców z dziedzin ścisłych, którzy potrafią doskonale łączyć zrozumienie świata materialnego jakie jest nam dane przez współczesne nauki szczegółowe z prawdziwie głęboką erudycją filozoficzną, która pozwala spojrzeć z dystansu na nauki przyrodnicze jako całość. Profesor Barr w szczególności interesuje się konsekwencjami gwałtownego rozwoju nauk przyrodniczych dla naszego rozumienia i przeżywania wiary religijnej. Jedną ze swoich najnowszych książek zatytułował “Science and Religion. The Myth of conflict”. 

Gorąco zapraszamy:

08 września 2015 r., godz. 19:00
Centrum Myśli Jana Pawła II, 
ul. Foksal 11, I pięrto, Warszawa

Opublikowano 01.09.2015

ZOBACZ RÓWNIEŻ

W Warszawie rozpoczyna się właśnie Warszawski Tydzień Kobiet. To dobra okazja, aby przypomnieć jeden z ważnych tematów, które podjęliśmy w ramach podcastów „Słuchając drogi”
To już tradycyjnie miesiąc metafizycznej refleksji, którą otwiera przed nami piękno muzyki
To był wyjątkowy dzień! Mieliśmy okazję przenieść się w czasie i poznać różne regiony etnograficzne Polski.
Rozmawiamy o kulturze w trudnych czasach. O kulturze, która przechowuje „przesłanie o czymś wyższym”, jest dowodem na wartość człowieka, pokazuje, że wybory są możliwe, i która opiera się na słuchaniu