Ruszyła sprzedaż biletów na wydarzenia dziesiątej edycji interdyscyplinarnego Festiwalu Nowe Epifanie. Bilety można kupować przez stronę www.noweepifanie.pl. Festiwal rozpocznie się w Warszawie 6 marca i potrwa czterdzieści dni, do 14 kwietnia. W programie tegorocznej edycji: sześć premier teatralnych, spektakle gościnne, koncerty muzyki dawnej, projekcje filmów i wydarzenia kulinarne. Jak zapowiadają organizatorzy, będzie to „terapia szokowa dla zmysłów smaku i węchu, uczta dla uszu i wzroku, a wszystko to w aurze polskiego przedwiośnia, między Środą Popielcową a Niedzielą Palmową.”
Hasłem Festiwalu Nowe Epifanie 2019 jest sentencja Lepiej, gdyby się nie narodził. Przygotowane z myślą o Festiwalu wydarzenia artystyczne ogniskują się wokół postaci Judasza i nierozerwalnie z nim związanego tematu zdrady i pieniędzy. Czy podczas Wielkiego Postu Judasz może stać się dla nas kimś bliskim, czy możemy rozpoznać w nim siebie? Mamy nadzieję, że efekt naszej pracy oraz wysiłki artystów, których zaprosiliśmy do współpracy, pozwolą widzom spojrzeć na niektóre kwestie inaczej oraz uważnie przyjrzeć się apostołowi, który w biblijnych wykazach wymieniany jest na końcu. Często z dopiskiem: „Ten, który Go zdradził” – mówi Paweł Dobrowolski, dyrektor Festiwalu Nowe Epifanie.
Podstawowym celem Festiwalu Nowe Epifanie jest poszukiwanie nowych, współczesnych epifanii piękna oraz inicjowanie twórczego dialogu artystów z tradycyjną sztuką religijną w duchu „Listu do artystów” Jana Pawła II. Organizatorem Festiwalu jest Centrum Myśli Jana Pawła II.
Festiwal Nowe Epifanie organizowany jest przez Centrum Myśli Jana Pawła II, instytucję kultury m.st. Warszawy. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Partnerzy – Polskie Radio PR 2, TR Warszawa, Teatr Lalka, Akademia Teatralna Warszawa, Teatr Collegium Nobilium, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Maska w Rzeszowie, Centrum Kultury w Lublinie, neTTheatre – Teatr w Sieci Powiązań, Teatr IMKA, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek
U-jazdowski, Zamek Królewski w Warszawie, Łazienki Królewskie, Instytut Adama Mickiewicza, Kino Atlantic, Parafia Ewangelicko-Reformowana w Warszawie, Mazowiecki Instytut Kultury, Biblioteka Narodowa, Oh Lala, E-wejściówki.pl.
Partner technologiczny – Epson
Patroni medialni – Polskie Radio PR 2, TVP Kultura, Miesięcznik Teatr, E-teatr.pl, Teatralny.pl, Cojestgrane24.pl, Empik.