Liebchen / Majewska / Sitarz / Zemler oraz Dorota Miśkiewicz / Ensemble Labirhythm

Była to druga opera w dorobku, uznawanego za ojca tego muzycznego gatunku, włoskiego mistrza. Z całej opery dotrwał do naszych czasów tylko jeden, za to kluczowy dla całej opowieści, fragment – „Lament Ariadny”. To lament tytułowej bohaterki rozpaczającej po odejściu Tezeusza. Porównywany ładunkiem emocjonalnym z największymi szekspirowskimi monologami, do dziś zachwyca pięknem i siłą nowatorskich środków muzycznej ekspresji.
Trzy dekady później Monteverdi wykorzystuje swoją kompozycję do ilustracji religijnego, poetyckiego tekstu. Powstaje „Lament Madonny” / „Il Pianto Della Madonna”, lament stojącej pod krzyżem Syna Marii.

Dziś po dzieło Monteverdiego sięgają wybitni artyści: czołowa polska wokalistka jazzowa Dorota Miśkiewicz, artystka o niezwykłej sile ekspresji, ogromnej wrażliwości i intrygującej barwie głosu oraz formacja Ensemble Labirhythm pod wodzą autora przekładu „Lamentu Madonny” na język muzyki XXI wieku Tomasza Pokrzywińskiego – wybitnego wiolonczelisty barokowego, którego pasją jest eksplorowanie pogranicza klasyki, jazzu i świata improwizacji. Tak wyjątkowi artyści, przygotowując specjalnie na Festiwal Muzyka Wiary Muzyka Pokoju nieoczywistą interpretację dzieła włoskiego kompozytora gwarantują hipnotyczno-zjawiskowe, odbiegające od standardów muzyczne przeżycie. Ich, umocowany w obecnej dobie, język muzyczny bez wątpienia sprawi, że odmalowany współczesnymi środkami wyrazu „Lament Madonny”, nie tracąc nic z szacunku dla historycznego rytu, stanie się wydarzeniem na miarę naszych czasów.

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.