Logo Centrum Myśli Jana Pawła II

Iwieniec 2007

Już po raz piąty w Iwieńcu na Białorusi odbyły się międzynarodowe Warsztaty Śpiewu Liturgicznego Confitebor Tibi.

Wzięło w nich udział 231 osób z Polski, Rosji i Białorusi. Wspólne muzykowanie, oprócz doskonalenia wokalnego i
instrumentalnego uczestników, pomogło im poznać kulturę sąsiadów.

Uczestnicy iwieńskich warsztatów mieli możliwość intensywnej pracy z profesjonalnymi muzykami polskimi oraz wzajemnej
wymiany doświadczeń, ale z pewnością także myśli. Stworzyło to dobrą atmosferę tak do nauki, jak i zawiązywania
przyjacielskich więzi. Zresztą, część goszczących w Iwieńcu osób pojawiła się tam nie po raz pierwszy, co było okazją do
aby odświeżyć znajomości i powspominać.

Uczestnicy warsztatów to:

  • 31-osobowa grupa młodzieży z Polski, w tym profesjonalni muzycy, instrumentaliści, kompozytorzy oraz młodzi członkowie Scholi św. Tomasza, Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II oraz zespołu gospel Sound’n’Grace;
  • 200 młodych osób, dzieci i młodzieży, z Białorusi oraz Rosji, chcących rozwijać swoje zdolności muzyczne;
  • były to osoby związane z kulturą i śpiewem, dzięki czemu łatwiejszym stało się zapoznanie się zarówno z polską, jak i białoruską kulturą.

Główne zadania projektu to nauka wokalistyki oraz instrumentalistyki oraz wzajemna „nauka” kultury sąsiadów poprzez muzykę.
W tym celu wykorzystano muzykę liturgiczną oraz chrześcijańską.

Podczas warsztatów zorganizowane zostału liczne grupy tematyczne ćwiczące różnego rodzaju dziedziny związane z muzyką. Były to:

1. warsztaty dyrygowania – nauka prowadzenia chóru;
2. warsztaty śpiewu „gospel” – nauka utworów „gospel”, śpiew uwielbieniowy;
3. warsztaty perkusyjne – nauka gry na instrumentach perkusyjnych, przygotowanie do występu w trakcie koncertu;
4. warsztaty gitarowe – nauka gry na gitarze elektrycznej i basowej;
5. warsztaty kompozytorskie – nauka pisania muzyki oraz czytania nut;
6. próby chóru – przygotowanie wszystkich uczestników do występu na koncercie, nauka utworów muzyki liturgicznej, ćwiczenie emisyjne;
7. warsztaty śpiewu solowego klasycznego – nauka wykonywania śpiewu partii solowych i kantora;
8. warsztaty rytmiczno-pantomimiczne – nauka wyrażania ekspresji poprzez połączenie ruchu i muzyki.

Wszystkie zajęcia prowadzone były przez uznanych polskich muzyków i instrumentalistów – uczestników projektu.

W Iwieńcu organizatorzy przeprowadzili dla uczestników ok. 70 godzin warsztatów, w trakcie których zostały opracowane pod kątem kulturowym oraz muzycznym utwory śpiewane zarówno w języku polskim, jak i białoruskim.

Opublikowano 14.02.2012

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Rodzicu, szukasz pomocy dla siebie lub dla dziecka? Nauczycielu doświadczasz trudności w relacji z uczniami? Uczniu, coś Cię niepokoi, czujesz się samotny, zagubiony? Nie czekaj. Skorzystaj ze wsparcia
Czy człowiek potrzebuje bliskiej relacji z innymi osobami? Jakie są najsilniejsze rodzaje więzi, w jakie wchodzi człowiek? Odpowiedzi m.in. na te pytania będziemy szukać podczas debaty oraz warsztatów pt. „Pełnia – razem czy osobno”
Przed nami kolejne wydarzenia w ramach Festiwalu Nowe Epifanie, czyli spektakle teatralne, koncerty i pokazy filmowe. Rozpoczynamy także cykl wydarzeń: „Samotność – wolność czy więzienie?”
Czy jesteśmy gotowi wysłuchać, zamiast udzielać rad? Towarzyszyć naszym bliskim, zamiast uciekać przed ich problemami? Czy potrafimy współodczuwać, zamiast się poświęcać?

Klikając „Zgadzam się” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej witrynie w celach analitycznych, zapewnienia prawidłowego działania funkcjonalności z serwisów społecznościowych oraz serwerów treści. Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz tutaj.