Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z ubiegłorocznych szkół!
Było wszystko – i dla ducha i dla ciała.
Już 9 czerwca o godzinie 17:00 razem z Muzeum Mt 5,14 – Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego zapraszamy na debatę „JEDNI DRUGICH…”. To kolejne spotkanie w ramach projektu „DWA KOLORY – MIĘDZY BUNTEM A POSŁUSZEŃSTWEM”, podczas którego podejmujemy refleksję nad współczesnymi obliczami patriotyzmu. Zapraszamy do rejestracji za pomocą formularza.
➨ FORMULARZ REJESTRACYJNY:https://forms.office.com/r/dvtmXr58cD
➨ JEDNI DRUGICH
Tym razem – zasiadając w Piotrowej łodzi na ekspozycji Mt 5,14 – Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego – wspominać będziemy homilię papieża na gdańskim osiedlu Zaspa. Jakie znaczenie ma dla nas dzisiaj przesłanie Jana Pawła II dotyczące solidarności? Jak rozumiemy współcześnie patriotyzm w jego wymiarze społecznym i ekonomicznym?
W debacie udział wezmą:
Agnieszka Romaszewska-Guzy, dyrektor Biełsat TV
prof. Ryszard Bugaj, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN
prof. Paweł Kowal, poseł na Sejm RP, Instytut Studiów Politycznych PAN
prof. Paweł Skibiński, Wydział Historii UW
Debatę poprowadzi: dr hab. Michał Łuczewski, Wydział Socjologii UW.
➨ DLA KOGO?
Zaproszenie do wspólnej dyskusji kierujemy do nauczycieli, ludzi nauki, aktywistów społecznych, studentów, starszej młodzieży i wszystkich zainteresowanych zjawiskiem solidarności – zarówno tej pisanej przez wielkie „S”, ruchowi społecznemu powstałemu w latach osiemdziesiątych, jak i uniwersalnej postawie, którą jako naród praktykujemy. Po każdej debacie nauczycieli zapraszamy dodatkowo do udziału w badaniach fokusowych. Chęć uczestnictwa można zgłosić za pomocą formularza rejestracyjnego.
➨ ZWIEDZANIE MUZEUM
Przed debatą istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnego oprowadzania po Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie za pomocą formularza.
➨ NADCHODZĄCE WYDARZENIA
Kolejne debaty zaplanowane zostały w następujących terminach:
9 sierpnia, Muzeum Powstania Warszawskiego, „WSTAŃ I WALCZ!”
28 września, Stadion Narodowy, „BĘDZIEM POLAKAMI – MIĘDZY WYSZYŃSKIM A GOMBROWICZEM”
WSPÓŁORGANIZATOR: Mt 5, 14 – Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego
PARTNER: Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
PATRONI MEDIALNI: Rzeczpospolita, PLUS-MINUS, Telewizja Biełsat, TVP Kultura, TVP Polonia, Więź, Radio Wnet, wSieciHistorii, Nowy Obywatel,
Projekt finansowany jest ze środków Fundacji PZU.
Dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu „Patriotyzm jutra”.
Partnerzy
Koleje Mazowieckie
Partner kampanii „Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II”
Sieć ADESTE
Partnerzy
Koleje Mazowieckie
Partner kampanii „Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II”
Sieć ADESTE
Partnerzy
Koleje Mazowieckie
Partner kampanii „Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II”
Sieć ADESTE
Centrum Myśli Jana Pawła II to warszawska instytucja kultury, której zadaniem jest stawianie pytań o kondycję etyczną człowieka w odniesieniu do uniwersalnych wartości: dobra, prawdy i piękna, a także wolności, solidarności i dialogu. Centrum działa w obszarze kultury, nauki, edukacji oraz budowania zaangażowanego i odpowiedzialnego społeczeństwa. W działaniach programowych Centrum Myśli Jana Pawła II korzysta z intelektualnego, duchowego i kulturowego dziedzictwa Karola Wojtyły – Jana Pawła II, wskazując na jego uniwersalny wymiar.
A może chcesz z nami pracować jako?
Specjalista ds. promocji i budowy markiJakiej osoby szukamy?
Posiadającej wiedzę na temat budowania marki;
Z doświadczeniem w koordynacji prac kreatywnych;
Z zacięciem do prac kreatywnych w szczególności do tworzenia pięknych opraw wizualnych we współpracy z grafikami;
Z doświadczeniem we współpracy z artystami, drukarniami, instytucjami zajmującymi się sztuką;
Ze znajomością programów graficznych i umiejętnością tworzenia prostych grafik;
Z wiedzą nt. aktualnych trendów, w szczególności w obszarze kultury i sztuki;
Kogoś, kto interesuje się tym, co dzieje się na mapie kulturalnej Warszawy;
Kogoś, kto rozumie działania w zakresie promocji projektów kulturalnych, edukacyjnych, społecznych i naukowych;
Kogoś, kto oczaruje nas swoim zaangażowaniem i umiejętnością wyjścia poza schemat;
Mistrzów komunikacji, taktownych, potrafiących zjednywać sobie ludzi i podtrzymywać z nimi relacje;
Osoby z wykształceniem wyższym z minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym związanym z komunikacją marki (preferowane obszary: promocja projektów kulturalnych, marketing, sztuka, projektowanie graficzne).
Jakie zadania chcemy Ci powierzyć?Jako Specjalista ds. promocji i budowy marki będziesz odpowiedzialna/y za:
Inicjowanie działań PR i marketingowych w zakresie budowy marki;
Przygotowywanie i realizacja planów promocji wydarzeń;
Planowanie i realizację działań wizerunkowych i informacyjnych wynikających ze strategii budowy marki;
Koordynację działań kreatywnych realizowanych na potrzeby projektów programowych Centrum;
Tworzenie materiałów informacyjnych i promocyjnych;
Współpracę z partnerami, którzy wnioskują o patronat naszej instytucji;
Dbałość o właściwe eksponowanie marki Centrum w komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej;
Opiekę nad systemem nawigacji wewnętrznej i zewnętrznej instytucji.
Co oferujemy?
Stabilne zatrudnienie – pracę na pełny etat na podstawie umowy o pracę (umowa na czas określony – minimum 1.5 roku z możliwością kontynuacji);
Stałe wynagrodzenie uzależnione od doświadczenia i stażu pracy (4 700 – 4 900 zł brutto);
Premia kwartalna i nagrody za wybitne osiągnięcia;
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych;
Elastyczny czas pracy;
Realny wpływ na kształt naszych projektów kulturalnych, edukacyjnych, naukowych, społecznych i wielokulturowych;
Możliwość podnoszenia kwalifikacji, także poprzez szkolenia;
Pracę w kamienicy artystycznej w śródmieściu Warszawy;
Brak rutyny – każdy z naszych projektów to nowe wyzwanie. Gwarantujemy, że nie będziesz się nudzić!
Co powinieneś wiedzieć o charakterze naszej pracy?
Pracujemy zespołowo w trybie projektowym, dlatego zależy nam, byś swoje zadania wykonywał/a stacjonarnie – w biurze;
W szczytowych momentach pandemii pracujemy hybrydowo lub zdalnie;
Przy większości projektów ściśle współdziałamy, ale każdy jest odpowiedzialny za inne zadanie, dlatego bardzo cenimy samodzielność, sumienność i odpowiedzialność i kreatywne myślenie;
Przywiązujemy dużą wagę do dbałości o atmosferę zapewniającą komfort pracy, bo wierzymy, że to pomaga nam lepiej osiągać wyznaczone cele. Jesteśmy zgranym, kreatywnym zespołem, dla którego ważne są życzliwość, wzajemna pomoc i zasada fair-play.
Nie jesteśmy korporacją ani organizacją kościelną. Jesteśmy miejską instytucją kultury.
Jeżeli spełniasz wymienione wyżej kryteria i chcesz dołączyć do naszego zespołu, prześlij do nas swoje zgłoszenie!
Aplikacje zawierające CV, list motywacyjny oraz opcjonalnie krótką prezentację zrealizowanych projektów prosimy nadsyłać do 26 czerwca 2022 r. na adres e-mail: rekrutacjadk@centrumjp2.pl z dopiskiem „marka”. Z osobami wybranymi do dalszych etapów rekrutacji, skontaktujemy się do 5 lipca 2022 r. Prosimy o umieszczenie klauzuli Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Centrum Myśli Jana Pawła II z siedzibą w Warszawie moich danych osobowych podanych w dokumentach rekrutacyjnych (np. CV, list motywacyjny) oraz zebranych podczas ewentualnej rozmowy kwalifikacyjnej do celów rekrutacji w obecnym procesie rekrutacyjnym. Mogę wycofać zgodę w każdym momencie poprzez adres mailowy: iod@centrumjp2.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.Specjalista ds. komunikacji i budowy markiRODO – rekrutacja w Centrum Myśli Jana Pawła II
Partnerzy
Koleje Mazowieckie
Partner kampanii „Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II”
Sieć ADESTE
Partnerzy
Koleje Mazowieckie
Partner kampanii „Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II”
Sieć ADESTE
Już 9 czerwca o godzinie 17:00 razem z Muzeum Mt 5,14 – Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego zapraszamy na debatę „JEDNI DRUGICH…”. To kolejne spotkanie w ramach projektu „DWA KOLORY – MIĘDZY BUNTEM A POSŁUSZEŃSTWEM”, podczas którego podejmujemy refleksję nad współczesnymi obliczami patriotyzmu. Zapraszamy do rejestracji za pomocą formularza.
➨ JEDNI DRUGICH
Tym razem – zasiadając w Piotrowej łodzi na ekspozycji Mt 5,14 – Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego – wspominać będziemy homilię papieża na gdańskim osiedlu Zaspa. Jakie znaczenie ma dla nas dzisiaj przesłanie Jana Pawła II dotyczące solidarności? Jak rozumiemy współcześnie patriotyzm w jego wymiarze społecznym i ekonomicznym?
W debacie udział wezmą:
Agnieszka Romaszewska-Guzy, dyrektor Biełsat TV
prof. Ryszard Bugaj, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN
prof. Paweł Kowal, poseł na Sejm RP, Instytut Studiów Politycznych PAN
prof. Paweł Skibiński, Wydział Historii UW
Debatę poprowadzi: dr hab. Michał Łuczewski, Wydział Socjologii UW.
➨ DLA KOGO?
Zaproszenie do wspólnej dyskusji kierujemy do nauczycieli, ludzi nauki, aktywistów społecznych, studentów, starszej młodzieży i wszystkich zainteresowanych zjawiskiem solidarności – zarówno tej pisanej przez wielkie „S”, ruchowi społecznemu powstałemu w latach osiemdziesiątych, jak i uniwersalnej postawie, którą jako naród praktykujemy. Po każdej debacie nauczycieli zapraszamy dodatkowo do udziału w badaniach fokusowych. Chęć uczestnictwa można zgłosić za pomocą formularza rejestracyjnego.
➨ ZWIEDZANIE MUZEUM
Przed debatą istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnego oprowadzania po Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie za pomocą formularza.
➨ NADCHODZĄCE WYDARZENIA
Kolejne debaty zaplanowane zostały w następujących terminach:
9 sierpnia, Muzeum Powstania Warszawskiego, „WSTAŃ I WALCZ!”
28 września, Stadion Narodowy, „BĘDZIEM POLAKAMI – MIĘDZY WYSZYŃSKIM A GOMBROWICZEM”
WSPÓŁORGANIZATOR: Mt 5, 14 – Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego
PARTNER: Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
PATRONI MEDIALNI: Rzeczpospolita, PLUS-MINUS, Telewizja Biełsat, TVP Kultura, TVP Polonia, Więź, Radio Wnet, wSieciHistorii, Nowy Obywatel,
Projekt finansowany jest ze środków Fundacji PZU.
Dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu „Patriotyzm jutra”.https://www.centrumjp2.pl/specjalista-ds-promocji-i-budowy-marki-2/
RODO – rekrutacja w Centrum Myśli Jana Pawła II
Projektuj, postuluj, wyrażaj siebie!
Miastotwórcy to projekt adresowany do warszawskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, zainteresowanej projektowaniem oraz partycypacją w życiu społecznym miasta.
Zapraszamy na letni cykl wykładów i warsztatów realizowany w ostanie tygodnie wakacji: od 16 do 31 sierpnia. W programie m.in. wykłady dotyczące koncepcji miasta, warsztaty design thinking, rysunku architektonicznego oraz projektowania 3D. Zajęcia prowadzone będą w formule stacjonarnej. Zapisy przyjmujemy do 23 czerwca! Formularz zgłoszeń dostępny tutaj.
Projekt rusza w sierpniu, ale w czasie wakacji osoby chętne zaprosimy również do odwiedzenia razem z nami muzeów i instytucji kultury.
„Projektuj, postuluj, wyrażaj siebie” w tych słowach najlepiej zawiera się idea projektu – mówi Urszula Silwon-Bublej koordynatorka Miastotwórców. Chcemy zaangażować młodzież w proces twórczy polegający na stworzeniu miasta bliskiego sobie, ale też wyposażyć ją w praktyczne narzędzia, sprawdzić czego potrzebują i zastanowić się wspólnie z nimi, jak to osiągnąć i jak zacząć realizować marzenia.”
Idea projektu została oparta na klasycznym projekcie architektonicznym. Uczestnicy, podobnie jak architekci, zaczną od stworzenia projektu koncepcyjnego. Odwiedzając muzea i instytucje kultury szukać będą inspiracji do tworzenia i działania, by móc przystąpić do kolejnego etapu, czyli projektu budowlanego – warsztatów design thinking. Wraz z trenerką pracować będą nad określeniem potrzeb swoich oraz rówieśników. Poznają klasyczne koncepcje miasta oraz współczesne pomysły na to, jak miasto wyglądać powinno. Wcielą się w rolę turystów, mieszkańców, bywalców i zastanowią jak oddolne inicjatywy miastotwórcze wpływają na kształt przestrzeni miejskiej.
Wyposażeni w te informacje przystąpią do pracy nad projektem wykonawczym. Zastanowią się czym dla nich jest „miasto bliskie”, i jaki realny wpływ mogą mieć na kształtowanie miasta, przygotują listę postulatów zmian i z tymi praktycznymi narzędziami wkroczą na plac budowy, by zaprojektować miasto na miarę swoich potrzeb.
W czasie warsztatów rysunku architektonicznego i projektowania 3D uczestnicy stworzą, pod okiem ekspertów, swoje własne projekty miasta, które następnie przy użyciu technologii druku 3D zostaną wydrukowane w postaci makiet i zaprezentowane na wystawie, na którą zaprosimy osoby odpowiedziane za kształt miasta, by tym samym, zakończyć prace odbiorem projektu.
Udział w Miastotwórcach będzie nie tylko okazją do zaangażowania się w proces twórczy, ale również do wyrażenia swoich potrzeb, pokazania, co w mieście jest ważne dla młodzieży, z czego chcieliby zrezygnować oraz co trzeba zmieniać.
REGULAMIN
_________
Partnerzy: Fundacja Atelier, Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki, Tu było, tu stało,
Patroni: Polskie Radio RDC, Urbnews.pl, Warszawa i Okolice – wio.waw.pl, Warszawska Grupa Luka&Maro, Architektura Murator
Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt „Przygotowanie i realizacja projektu Miastotwórcy” dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego – Fundusz Promocji Kultury.
Projektuj, postuluj, wyrażaj siebie!
Miastotwórcy to projekt adresowany do warszawskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, zainteresowanej projektowaniem oraz partycypacją w życiu społecznym miasta.
Zapraszamy na letni cykl wykładów i warsztatów realizowany w ostanie tygodnie wakacji: od 16 do 31 sierpnia. W programie m.in. wykłady dotyczące koncepcji miasta, warsztaty design thinking, rysunku architektonicznego oraz projektowania 3D. Zajęcia prowadzone będą w formule stacjonarnej. Zapisy przyjmujemy do 23 czerwca! Formularz zgłoszeń dostępny tutaj.
Projekt rusza w sierpniu, ale w czasie wakacji osoby chętne zaprosimy również do odwiedzenia razem z nami muzeów i instytucji kultury.
„Projektuj, postuluj, wyrażaj siebie” w tych słowach najlepiej zawiera się idea projektu – mówi Urszula Silwon-Bublej koordynatorka Miastotwórców. Chcemy zaangażować młodzież w proces twórczy polegający na stworzeniu miasta bliskiego sobie, ale też wyposażyć ją w praktyczne narzędzia, sprawdzić czego potrzebują i zastanowić się wspólnie z nimi, jak to osiągnąć i jak zacząć realizować marzenia.”
Idea projektu została oparta na klasycznym projekcie architektonicznym. Uczestnicy, podobnie jak architekci, zaczną od stworzenia projektu koncepcyjnego. Odwiedzając muzea i instytucje kultury szukać będą inspiracji do tworzenia i działania, by móc przystąpić do kolejnego etapu, czyli projektu budowlanego – warsztatów design thinking. Wraz z trenerką pracować będą nad określeniem potrzeb swoich oraz rówieśników. Poznają klasyczne koncepcje miasta oraz współczesne pomysły na to, jak miasto wyglądać powinno. Wcielą się w rolę turystów, mieszkańców, bywalców i zastanowią jak oddolne inicjatywy miastotwórcze wpływają na kształt przestrzeni miejskiej.
Wyposażeni w te informacje przystąpią do pracy nad projektem wykonawczym. Zastanowią się czym dla nich jest „miasto bliskie”, i jaki realny wpływ mogą mieć na kształtowanie miasta, przygotują listę postulatów zmian i z tymi praktycznymi narzędziami wkroczą na plac budowy, by zaprojektować miasto na miarę swoich potrzeb.
W czasie warsztatów rysunku architektonicznego i projektowania 3D uczestnicy stworzą, pod okiem ekspertów, swoje własne projekty miasta, które następnie przy użyciu technologii druku 3D zostaną wydrukowane w postaci makiet i zaprezentowane na wystawie, na którą zaprosimy osoby odpowiedziane za kształt miasta, by tym samym, zakończyć prace odbiorem projektu.
Udział w Miastotwórcach będzie nie tylko okazją do zaangażowania się w proces twórczy, ale również do wyrażenia swoich potrzeb, pokazania, co w mieście jest ważne dla młodzieży, z czego chcieliby zrezygnować oraz co trzeba zmieniać.
REGULAMIN
_________
Partnerzy: Fundacja Atelier, Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki, Tu było, tu stało,
Patroni: Polskie Radio RDC, Urbnews.pl, Warszawa i Okolice – wio.waw.pl, Warszawska Grupa Luka&Maro, Architektura Murator
Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt „Przygotowanie i realizacja projektu Miastotwórcy” dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego – Fundusz Promocji Kultury.
Aby móc ubiegać się o stypendium kandydat/kandydatka musi spełniać łącznie następujące wymagania formalne: – będzie uczyć się/studiować w Warszawie w roku szkolnym/akademickim 2022/2023; – z ostatniego roku nauki uzyskał/uzyskała średnią ocen nie niższą niż 4,0 w przypadku uczniów oraz studentów I roku studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich oraz 3,5 w przypadku studentów kolejnych lat (szczegółowa ocena kandydata/kandydatki w zakładce wyniki w nauce) oraz co najmniej dobrą ocenę z zachowania (dotyczy uczniów); – średni miesięczny dochód netto na jednego członka jego/jej rodziny nie przekracza 2000 zł (szczegółowa ocena kandydata/kandydatki w tym kryterium poniżej); – może się pochwalić działalnością i osiągnięciami w co najmniej jednej z czterech kategorii: naukowej, sportowej, artystycznej lub społecznej (szczegółowa ocena kandydata w zakładce działalność i osiągnięcia); – w roku przyznania stypendium ukończy najwyżej 26. rok życia (dotyczy studentów).
Aby ubiegać się o stypendium miesięczny średni łączny dochód nettona jednego członka rodziny, pozostającego we wspólnym gospodarstwie domowym kandydata/kandydatki, nie może być wyższy niż 2000 zł.*
stypendium m.st. Warszawy im. Jana Pawła II za poprzedni rok kalendarzowy,
stypendiów i świadczeń pieniężnych, o których jest mowa w art. 90 c ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2018r. poz. 1457, 1560 i 1669),
świadczeń, o których mowa w art. 86 ust. 1 pkt 1–3 i 5, art. 88 ust. 1 pkt 2b oraz art. 212 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668),
świadczeń wychowawczych (500+),
świadczeń opiekuńczych,
świadczeń z pomocy społecznej.
Ważne!
Należy udokumentować wszystkie źródła dochodu członków rodziny kandydata/kandydatki.
W przypadku, gdy od 1 stycznia 2021 r. do dnia składania wniosku o stypendium zmieniła się sytuacja materialna któregoś z członków rodziny kandydata/kandydatki, konieczne jest dostarczenie dokumentów poświadczających tę zmianę i obrazujących aktualne dochody.
Wymagane dokumenty:
Dla wszystkich pełnoletnich członków rodziny (którzy uzyskali pełnoletność do końca 2021 roku) wymagane jest:
zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów (z uwzględnionymi składkami na ubezpieczenie społeczne i podatkiem należnym) uzyskanych przez członków rodziny w ubiegłym roku kalendarzowym, jeżeli dochody te podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Ważne: nawet w przypadku, gdy pełnoletni członek rodziny nie uzyskuje dochodu, wymagane jest zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku dochodu albo o niefigurowaniu w rejestrze podatników podatku dochodowego! Instrukcja jak można złożyć wniosek w urzędzie nie wychodząc z domu
zaświadczenie od pracodawcy lub z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne odprowadzonych w poprzednim roku kalendarzowym lub inny dokument poświadczający wysokość składek na ubezpieczenie zdrowotne doprowadzone w poprzednim roku kalendarzowym (dot. osób które uzyskiwały dochód). O zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń można wystąpić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych PUE (należy uzupełnić Wniosek US-7 , w polu „Jakie dane chcesz otrzymać” wybierając „w innej (opisz poniżej)”)
Dochód netto z tego typu przychodów wyliczany jest na podstawie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz dokumentu potwierdzającego składki zdrowotne: od dochodu brutto odejmujemy podatek, składki na ubezpieczenie społeczne i składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Dodatkowo, zależnie od indywidualnej sytuacji materialnej oraz rodzinnej kandydata/kandydatki, będą potrzebne poniższe dokumenty:
W przypadku osób poniżej 26. roku życia, które uzyskiwały przychody wolne od podatku dochodowego
PIT-11 wszystkich członków rodziny poniżej 26. roku życia, którzy uzyskiwali przychody wolne od podatku dochodowego na podst. art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych z każdego stosunku pracy (dotyczy umów o pracę i umów zlecenie)
Dochód netto z tego typu przychodów wyliczany jest na podstawie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz PIT-11: od przychodów wolnych od podatku odejmujemy składki na ubezpieczenie społeczne i składki na ubezpieczenie zdrowotne.
W przypadku osób bezrobotnych
zaświadczenie z urzędu pracy o zarejestrowaniu jako osoba bezrobotna wraz z wysokością zasiłku netto i okresem otrzymywania zasiłku
W przypadku osób rozliczających się ryczałtem lub kartą podatkową
zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego, dotyczące członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zawierające informacje o:
formie opłacanego podatku,
wysokości przychodu,
stawce podatku,
wysokości opłaconego podatku w ubiegłym roku kalendarzowym
W przypadku, gdy któryś z członków rodziny uzyskiwał/uzyskuje dochód z tytułu stypendium
PIT-11 wszystkich członków rodziny, który w poprzednim roku kalendarzowym uzyskiwali stypendium
W przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne
zaświadczenie właściwego organu gminy lub nakaz płatniczy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w ubiegłym roku kalendarzowym,
zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające wysokość wypłaconego członkom gospodarstwa domowego w w ubiegłym roku kalendarzowym zasiłku chorobowego określonego w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników oraz w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych;
w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę, na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, albo oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku z pobieraniem renty określonej w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej – umowa dzierżawy,
w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną – umowa o wniesieniu wkładów gruntowych
W przypadku zasądzonych alimentów
odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej,
odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem lub innego tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd, zobowiązujących do alimentów na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną,
przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów, jeżeli członkowie rodziny są zobowiązani orzeczeniem sądu, ugodą sądową lub ugodą zawartą przed mediatorem lub innym tytułem wykonawczym pochodzącym lub zatwierdzonym przez sąd do ich płacenia na rzecz osoby spoza rodziny
W przypadku gdy osoba uprawniona nie otrzymała alimentów albo otrzymała je w wysokości niższej od ustalonej w orzeczeniu sądu, ugodzie sądowej lub ugodzie zawartej przed mediatorem lub innym tytule wykonawczym pochodzącym lub zatwierdzonym przez sąd
zaświadczenie lub decyzja właściwego organu o uzyskiwanych świadczeniach z funduszu alimentacyjnego, lub
zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów, lub
informację właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo o niepodjęciu tych czynności, w szczególności w związku z brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą, jeżeli dłużnik zamieszkuje za granicą.
W przypadku uzyskiwania świadczeń rodzinnych i socjalnych
zaświadczenie lub decyzja właściwego organu o uzyskiwanych świadczeniach rodzinnych i socjalnych.
W przypadku, gdy w gospodarstwie domowym kandydata/kandydatki średni miesięczny dochód netto na jednego członka gospodarstwa domowego jest niższy niż 500 zł
zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej lub z centrum usług społecznych, o sytuacji dochodowej i majątkowej rodziny.
W przypadku śmierci któregoś z rodziców kandydata/kandydatki
odpis zupełny lub skrócony aktów zgonu rodziców lub odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem lub innego tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd, zobowiązujących do alimentów.
W przypadku, gdy kandydat/kandydatka jest wychowywany/wychowywana przez jednego z rodziców
w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko – odpis prawomocnego orzeczenia sądu orzekającego rozwód lub separację albo odpis zupełny lub skrócony aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka,
w przypadku gdy ojciec jest nieznany – odpis zupełny aktu urodzenia dziecka,
jeśli dotyczy, odpis prawomocnego orzeczenia sądu oddalającego powództwo o roszczenia alimentacyjne,
jeśli dotyczy, odpis prawomocnego orzeczenia sądu zobowiązującego jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka,
jeśli dotyczy, odpis orzeczenia sądu wskazującego na pozostawanie dziecka pod opieką naprzemienną obojga rodziców sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach.
W przypadku, gdy kandydat/kandydatka jest wychowywany/wychowywana w rodzinie zastępczej, domu dziecka lub opiekę nad nim sprawuje opiekun prawny nie będący rodzicem
odpis prawomocnego postanowienia sądu orzekającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka,
orzeczenie sądu o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka.
W przypadku szczególnych warunków zdrowotnych kandydata
dokumenty dotyczące szczególnych warunków zdrowotnych kandydata wystawione przez lekarza,
orzeczenie o stopniu niepełnosprawności kandydata.
W przypadku utraty dochodu przez któregoś z członków rodziny od 1 stycznia 2021 r. do dnia składania wniosku o stypendium
dokumenty określające datę utraty dochodu oraz wysokość i rodzaj utraconego dochodu, m.in. świadectwo pracy (dotyczy umów o pracę) i/lub zaświadczenie od pracodawcy o zakończeniu współpracy (dotyczy umów zlecenie/o dzieło) i/lub wydruk z CEiDG i/lub decyzja/zaświadczenie o utracie prawa do świadczeń oraz PIT-11 i/lub PIT-40
W świetle ustawy o świadczeniach rodzinnych utratą dochodu jest:
uzyskanie prawa do urlopu wychowawczego,
utrata zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych,
utrata zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,
utrata zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, a także emerytury lub renty, renty rodzinnej, renty socjalnej lub rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, o którym mowa w ustawie z dnia 31 stycznia 2019 r. o rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym (Dz. U. poz. 303),
wykreślenie z rejestru pozarolniczej działalności gospodarczej lub zawieszenie jej wykonywania w rozumieniu art. 16b ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2019 r. poz. 299 i 303) lub art. 36aa ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, z późn. zm.4)),
utrata zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,
utrata zasądzonych świadczeń alimentacyjnych w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do tych świadczeń lub utratą świadczeń pieniężnych wypłacanych w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do świadczeń alimentacyjnych;
utrata świadczenia rodzicielskiego,
utrata zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników,
utrata stypendium doktoranckiego określonego w art. 209 ust. 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
W przypadku uzyskania dochodu przez któregoś z członków rodziny od 1 stycznia 2021 r. do dnia składania wniosku o stypendium
w przypadku uzyskania dochodu w ubiegłym roku kalendarzowym: dokumenty określające datę uzyskania dochodu oraz wysokość i rodzaj dochodu uzyskanego przez członka rodziny oraz liczbę miesięcy, w których dochód był uzyskiwany, m.in. zaświadczenie od pracodawcy o okresie zatrudnienia i/lub umowa o pracę/zlecenie/o dzieło i/lub wydruk z CEiDG i/lub decyzja/zaświadczenie o przyznaniu świadczenia oraz PIT-11 i/lub PIT-40
w przypadku uzyskania dochodu w obecnym roku kalendarzowym: dokument określający datę uzyskania dochodu oraz wysokość netto i rodzaj dochodu uzyskanego przez członka rodziny za miesiąc następujący po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu m.in. zaświadczenie od pracodawcy o wynagrodzeniu i okresie zatrudnienia i/lub wydruk z CEiDG wraz z oświadczeniem o uzyskanych dochodach netto i/lub decyzja/zaświadczenie o przyznaniu świadczenia wraz z ich wysokością
W świetle ustawy o świadczeniach rodzinnych uzyskaniem dochodu jest:
zakończenie urlopu wychowawczego,
uzyskanie zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych,
uzyskanie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,
uzyskanie zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, a także emerytury lub renty, renty rodzinnej, renty socjalnej lub rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, o którym mowa w ustawie z dnia 31 stycznia 2019 r. o rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym,
rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej lub wznowieniem jej wykonywania po okresie zawieszenia w rozumieniu art. 16b ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 36aa ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych,
uzyskanie zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,
uzyskanie świadczenia rodzicielskiego,
uzyskanie zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników,
uzyskanie stypendium doktoranckiego określonego w art. 209 ust. 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
W przypadku, gdy istnieje konieczność proszę dołączyć inne dokumenty, oświadczenia niezbędne do ustalenia sytuacji kandydata/kandydatki.
Jak oceniamy ?
Punkty za miesięczny średni łączny dochód netto na jednego członka rodziny, pozostającego we wspólnym gospodarstwie domowym, przyznawane są według następujących przedziałów:
O stypendia mogą ubiegać się uczniowie warszawskich szkół (po skończeniu 3 klasy szkoły podstawowej) i studenci warszawskich uczelni do ukończenia 26. roku życia. W przypadku osób niepełnoletnich o stypendium wnioskuje rodzic lub opiekun prawny.
Jakie warunki należy spełnić, aby móc ubiegać się o stypendium?
Aby móc ubiegać się o stypendium kandydat/kandydatka musi spełniać łącznie następujące wymagania formalne:
– będzie uczyć się/studiować w Warszawie w roku szkolnym/akademickim 2022/2023;
– z ostatniego roku nauki uzyskał/uzyskała średnią ocen nie niższą niż 4,0 w przypadku uczniów oraz studentów I roku studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich oraz 3,5 w przypadku studentów kolejnych lat oraz co najmniej dobrą ocenę z zachowania (dotyczy uczniów);
– średni miesięczny dochód netto na jednego członka jego/jej rodziny nie przekracza 2000 zł;
– w roku przyznania stypendium ukończy najwyżej 26. rok życia (dotyczy studentów).
Byłem już stypendystą. Czy muszę ponownie składać wniosek i wymagane dokumenty?
Tak. Nawet jeśli kandydat był stypendystą/kandydatka była stypendystką w poprzednim okresie stypendialnym, to żeby móc się ubiegać o stypendium na kolejny okres, należy złożyć nowy wniosek i dołączyć do niego aktualne dokumenty. Należy jednak pamiętać, aby podczas wypełniania wniosku zaznaczyć, że było się ubiegłorocznym stypendystą/ubiegłoroczną stypendystką. Nie wlicza się do dochodu kwoty stypendium za poprzedni rok, ale należy ją potwierdzić drukiem PIT-11 otrzymanym z Urzędu Miasta. Do części merytorycznej wniosku należy dołączyć tylko bieżące zaświadczenia o aktywnościach z ostatniego roku, nie dołącza się tych złożonych w poprzednim wniosku. We wniosku należy uzupełnić także raport stypendysty (jest elementem składowym wniosku).
2.Wypełnienie i złożenie wniosku
W której kategorii powinienem/powinnam złożyć wniosek?
Należy wybrać wniosek zgodny rokiem nauki, który kandydat/kandydatka rozpocznie we wrześniu lub październiku. Jeśli kandydat/kandydatka w roku szkolnym 2021/2022 był uczniem/była uczennicą klasy IV, należy wybrać wniosek dla uczniów klasy V-VI w roku szkolnym 2022/2023. Jeśli kandydat/kandydatka jest maturzystą/ką, to wybiera kategorię szkolną „Student I roku” lub „Słuchacz szkoły policealnej”.
Kto podpisuje wniosek?
Wniosek zawsze podpisuje osoba składająca wniosek. Jeśli jednak składa go inna osoba niż pełnoletni kandydat/ pełnoletnia kandydatka lub jego/jej opiekun prawny (np. dyrektor szkoły) wniosek powinien być podpisany przez dwie osoby: składającą wniosek oraz dodatkowo przez opiekuna/kandydata/kandydatkę.
Uczeń skończył ósmą klasę, nie ma wyników egzaminu, czy można złożyć wniosek?
W formularzu znajdują się pola do wpisania wyników z egzaminu ósmoklasisty. Jeśli w dniu wypełniania wniosku wyniki te nie są znane, pole te należy pozostawić pustymi. Po otrzymaniu wyników dane te będzie można uzupełnić wraz z dołączeniem zaświadczenia o wynikach egzaminu.
W formularzu należy wpisać również dane szkoły, do której kandydat/kandydatka będzie uczęszczać w roku szkolnym 2022/2023. We wniosku należy wpisać dane szkoły pierwszego wyboru kandydata/kandydatki. Jeśli okaże się, że szkoła uległa zmianie, będzie można te dane zaktualizować. Zaświadczenie o statusie ucznia/uczennicy szkoły ponadpodstawowej należy dostarczyć nie później niż do 7 września 2022 r.
Terminy wskazane wyżej mogą ulec zmianie w zależności o realnego przebiegu rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. W razie zmian będziemy na bieżąco informować osoby składające wnioski.
Który kierunek studiów traktować jako główny w przypadku kiedy studiuję na dwóch wydziałach?
Jako główny kierunek studiów należy traktować ten, na którym uzyskano wyższą średnią ocen.
Nie mam komputera, jak wypełnić wniosek?
Strona do wypełniania wniosków, jest dostępna na urządzeniach mobilnych. Można też skorzystać z komputera w kafejce internetowej lub przyjść do Centrum, jednak w związku z zagrożeniem epidemicznym w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo prosimy o kontakt mailowy (stypendia@centrumjp2.pl) w celu umówienia się na konkretny dzień i godzinę.
W jaki sposób mam wysłać wniosek?
Zarejestrowany wniosek należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie* w przypadku uczniów od 24 czerwca do 1 sierpnia 2022 r., a w przypadku studentów od 1 września do 10 października 2022 r. korzystając z jednej z dwóch dostępnych metod:
a) elektronicznie:
Zarejestrowany wniosek należy pobrać, a potem podpisać podpisem elektronicznym korzystając z:
Wniosek z podpisem elektronicznym należy następnie załączyć bezpośrednio w Elektronicznym Systemie do Obsługi Stypendiów m.st. Warszawy albo złożyć za pośrednictwem swojego konta na platformie ePUAP (na skrzynkę Centrum Myśli Jana Pawła II).
b) w wersji papierowej:
Zarejestrowany wniosek należy wydrukować, podpisać, a potem w kopercie z dopiskiem STYPENDIA oraz indywidualnym nr wniosku:
przesłać listem poleconym na adres: Centrum Myśli Jana Pawła II, ul. Foksal 11, 00-372 Warszawa (liczy się data wpływu)
lub złożyć do skrzynki podawczej na I piętrze w siedzibie Centrum Myśli Jana Pawła II (od poniedziałku do piątku w godz: 8.00-16.00).
Czy mój wniosek wpłynął do Centrum?
Potwierdzeniem wpłynięcia wniosku do Centrum będzie komunikat mailowy otrzymany za pośrednictwem Elektronicznego Systemu do Obsługi Stypendiów m.st. Warszawy. Status wniosku będzie widoczny także po zalogowaniu do systemu w zakładce Moje wnioski.
Ważne: Wnioski niepodpisane lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane!
3. Obsługa systemu ESDOS
Kto powinien założyć konto w systemie ESdOS?
W Elektronicznym Systemie do Obsługi Stypendiów m.st. Warszawy REJESTRUJE SIĘ OSOBA SKŁADAJĄCA WNIOSEK (PEŁNOLETNIA). Najczęściej jest to rodzic/opiekun prawny lub pełnoletni kandydat/pełnoletnia kandydatka. Pełną listę osób uprawnionych do składania wniosków od stypendium m.st. Warszawy im. Jana Pawła II można znaleźć tutaj.
Co zrobić, gdy nie pamiętam swojego loginu?
Prosimy o skorzystanie z opcji „Zapomniałem hasła”. System wygeneruje nowe hasło i wyśle go na podany we wniosku adres e-mail. Po wprowadzeniu nowego hasła i zalogowaniu się do systemu z zakładce „ustawienia konta” (dostępnej po kliknięciu w imię i nazwisko w prawym górnym rogu) można sprawdzić swój login. Należy go zapamiętać, ponieważ będzie on potrzebny każdorazowo przy logowaniu do systemu.
Co zrobić, gdy zapomniałem/zapomniałam hasła?
Prosimy o skorzystanie z opcji „Zapomniałem hasła”. System wygeneruje nowe hasło i wyśle go na podany we wniosku adres e-mail. W przypadku utraty adresu e-mail, na który było rejestrowane konto prosimy o kontakt mailowy (esdospomoc@centrumjp2.pl).
4. Ocena wniosków
Co jest brane pod uwagę przy przyznawaniu stypendium?
Przy ocenie wniosku o przyznanie stypendium bierzemy pod uwagę UDOKUMENTOWANE działalność i osiągnięcia naukowe, sportowe, artystyczne oraz działalność społeczną, wyniki w nauce oraz dochód. Zobacz szczegóły oceny w zakładkach wyniki w nauce, działalność i osiągnięcia, sytuacja materialna i zdrowotna.
Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II przyznawane są na zasadzie konkursu. Lista rankingowa kandydatów do stypendium tworzona jest na podstawie sumy punktów uzyskanych przez danego kandydata/kandydatkę za wyniki w nauce oraz działalność i osiągnięcia. W przypadku takiej samej łącznej liczby punktów za oba kryteria o pierwszeństwie na liście rankingowej decyduje liczba punktów uzyskanych za działalność i osiągnięcia, a następnie liczba punktów uzyskanych za średnią ocen. Stypendium przyznawane jest kandydatom, którzy uzyskali najwyższą łączną liczbę punktów, do wyczerpania środków zaplanowanych na stypendia w budżecie m.st. Warszawy.
Wysokość stypendium ustalana jest na podstawie listy rankingowej poprzez uszeregowanie stypendystów pod względem całkowitej liczby punktów, tj. sumy punktów za wyniki w nauce, dokonania oraz dochód.
W jaki sposób oceniane są wnioski?
Wnioski sprawdzane są najpierw pod względem formalnym (pobieranie nauki w Warszawie, średnia ocen, dochód, kompletność dokumentów), a następnie pod względem merytorycznym (aktywność, zaangażowanie, osiągnięcia). Przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu stypendium, brana jest pod uwagę suma punktów za wyniki w nauce (maksymalnie 30 punktów) i ocenę merytoryczną (maksymalnie 40 punktów). Wspomniana wysokość dochodu na członka gospodarstwa domowego jest traktowana, jako warunek konieczny do rozpatrzenia wniosku. Punktacja za dochód (maksymalnie 6 punktów) ma wpływ tylko na wysokość przyznanego stypendium.
Jaka jest maksymalna liczba punktów przyznawanych za wniosek?
Za działalność i osiągnięcia (zaangażowanie społeczne, osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe) kandydat/kandydatka otrzymuje maksymalnie 40 punktów, za wyniki w nauce – maksymalnie do 30 punktów (ilość punktów zależna jest od kategorii szkolnej), za dochód – maksymalnie 6 punktów.
UWAGA! Uczniowie, klas IV szkoły podstawowej, nie uzyskują punktów za wyniki w nauce ze względu na ocenę opisową.
Jakie mam szanse na otrzymanie stypendium?
Stypendia przyznawane są na podstawie rankingu. Jest to rodzaj konkursu stypendialnego, którego wynik zależy od liczby złożonych wniosków oraz od ich poziomu merytorycznego.
5. Terminy
Do kiedy należy składać wnioski?
Uczniowie składają wnioski do 31 lipca, a studenci do 10 października danego roku. W 2022 roku ze względu na to, że termin zakończenia rekrutacji dla uczniów wypada w weekend rekrutacja jest przedłużona do poniedziałku, tj. do 1 sierpnia.
Co się stanie, jeśli dostarczę wniosek po terminie?
Wnioski dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
6. Dochód gospodarstwa domowego
Jak obliczyć dochód?
We wniosku należy wpisać dochody poszczególnych członków rodziny. Dochód oblicza się zgodnie z orzeczeniem zawartym w ustawie o świadczeniach rodzinnych z dnia 28 listopada 2003 roku.
W praktyce wygląda to tak, że należy zgromadzić informacje o dochodach netto poszczególnych członków rodziny za ubiegły rok oraz potwierdzające je dokumenty. Następnie we wniosku należy wpisać roczne kwoty dochodów netto dla poszczególnych osób w gospodarstwie domowym.
Na przykład najczęściej spotykamy się z rozliczeniem na zasadach ogólnych, gdzie dochód obliczamy za pomocą formuły cytowanej w ustawie: „Przychody podlegające opodatkowaniu na zasadach ogólnych na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomniejszone o koszty uzyskania przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenia społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne”.
Mówiąc wprost, biorąc dane z zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz dokumentu potwierdzającego wysokość odprowadzonej składki zdrowotnej, od dochodu brutto odejmujemy podatek, składki na ubezpieczenie społeczne i składki na ubezpieczenie zdrowotne .
Jaki dochód wpisać, gdy zmieniła się moja sytuacja materialna?
We wniosku należy wpisać dochód za zeszły rok, dla poszczególnych członków rodziny. W jednej z sekcji wniosku znajdują się informacje nt. „Zmiany sytuacji materialnej”. Należy opisać tam wszystkie zmiany (dotyczące zarówno utraty, jak i uzyskania dochodu) i dołączyć do wniosku poświadczające je dokumenty. Na tej podstawie osoba weryfikująca wniosek wyliczy dochód na nowo.
Uwaga! Jeśli sytuacja dochodowa gospodarstwa domowego zmieniła się w trakcie trwania poprzedniego roku lub w roku bieżącym, osoba składająca wniosek o stypendium jest zobowiązana do wykazania tej zmiany, dołączając odpowiednie dokumenty.
Mój syn skończył w zeszłym roku 18 lat i nigdzie nie pracował? Czy musi dostarczać zaświadczenie z urzędu skarbowego?
Zaświadczenie z urzędu skarbowego muszą dostarczyć wszyscy pełnoletni członkowie gospodarstwa domowego (którzy osiągnęli pełnoletność do końca 2021 roku) niezależnie od wysokości dochodu lub jego braku.
Czy muszę jakoś uzasadnić zerowy dochód mojej rodziny?
W przypadku zerowego dochodu należy załączyć do wniosku zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej dotyczące otrzymywanych zasiłków, które nie są wliczane do dochodu lub napisać z czego utrzymuje się rodzina lub od kogo otrzymuje pomoc w sekcji wniosku „Informacje o szczególnej sytuacji zdrowotnej i rodzinnej kandydata/kandydatki”.
Czy zasiłek rodzinny wlicza się do dochodu?
Do dochodu nie wliczamy:
1) zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego;
2) świadczeń opiekuńczych – zasiłku pielęgnacyjnego i świadczenia pielęgnacyjnego;
3) zapomogi wypłacanej przez gminę;
4) jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka;
5) świadczeń 500+.
Przekraczam dochód lub mam za niską średnią. Czy jest sens składać wniosek?
Odpowiednia wysokość dochodu i średnia ocen to kryteria obligatoryjne, które muszą być spełnione, żeby wniosek mógł być rozpatrzony.
7. Kontakt z Działem Stypendialno–Edukacyjnym w okresie rekrutacji
Czy mogę przyjść do Centrum skonsultować wniosek?
W związku z zagrożeniem epidemicznym SARS-CoV-2 zarejestrowane wnioski są składane bez osobistego kontaktu z pracownikami Centrum – elektronicznie lub w wersji papierowej do skrzynki podawczej lub drogą pocztową.
W przypadku pytań, związanych z wypełnieniem wniosku prosimy o kontakt mailowy: stypendia@centrumjp2.pl.
W przypadku problemów technicznych z systemem do składania wniosków prosimy o napisanie e-maila na adres: esdospomoc@centrumjp2.pl i dołączenie zrzutów ekranu.
8. Załączniki do wniosku
Czy zaświadczenie o średniej ocen i opinia mogą znajdować się na jednym dokumencie?
W przypadku uczniów tak, ale dokument ten musi być poświadczony pieczątką szkoły. W przypadku studentów zaświadczenie o średniej ocen oraz opinia muszą być osobnymi dokumentami.
Jak udokumentować działalność i osiągnięcia?
Należy pamiętać, że im lepiej opisane zostaną osiągnięcia i sposoby zaangażowania, tym trafniej oceniony zostanie wniosek. Jest większa szansa, że przyznana zostanie wyższa ocena. Należy zadbać o to, by uzyskać zaświadczenia, dyplomy, certyfikaty, opinie, które szczegółowo potwierdzają zaangażowanie (przede wszystkim zawierają szczegółowy opis zaangażowania oraz liczbę poświęconych na nie godzin). Ogólnikowe informacje są często niejednoznaczne, np. był wolontariuszem w hospicjum od 2017 roku. Taka informacja nie pozwala stwierdzić, ile czasu wolontariusz faktycznie spędził w hospicjum i w jaki sposób się tam angażował.
Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach lub wysokości składek zdrowotnych za 2021 rok online?
Czy na potrzeby rekrutacji powinienem dostarczyć oryginały dokumentów?
We wniosku należy dołączyć skany wszystkich wymaganych dokumentów (lista wymaganych dokumentów w poszczególnych kategoriach dostępna jest tutaj: wyniki w nauce, działalność i osiągnięcia, sytuacja materialna i zdrowotna ). Nie jest wymagane przesyłanie oryginałów dokumentów w wersji papierowej. Osoba składająca wniosek wypełniając wniosek elektroniczny oświadcza jednak, że wszystkie załączone przez nią do wniosku skany dokumentów mają odzwierciedlenie w oryginalnych dokumentach. Jest też zobowiązana do ich okazania na żądanie Komisji Stypendialnej.
Co powinna zawierać opinia ze szkoły/uczelni?
Opinia dyrektora/wychowawcy/dziekana/rektora/opiekuna roku/opiekuna naukowego to dokument, który zawiera rekomendację w sprawie ubiegania się o stypendium przez kandydata/kandydatkę. Jest także miejscem, w którym znający kandydata/kandydatkę nauczyciel może zaświadczyć o podejmowanych przez niego/nią aktywnościach oraz osiągnięciach zarówno w szkole, jak i poza nią. W opinii może się również znaleźć średnia ocen kandydata/kandydatki. Opinia powinna być poświadczona pieczątką szkoły oraz podpisem dyrektora bądź wychowawcy.
Czym jest raport stypendysty? Jak go napisać?
Raport stypendysty nie ma określonej i sztywnej formy. „Raport stypendysty” to tekst napisany przez ubiegłorocznego stypendystę/ubiegłoroczną stypendystkę. Proszę napisać w jaki sposób stypendium przyczyniło się do rozwoju kandydata/kandydatki. Wskazówką mogą być niedokończone zdania, które można w raporcie umieścić i samodzielnie uzupełnić:
Stypendium okazało się dla mnie…
Gdyby nie stypendium to…
Stypendium pomogło mi w…
Stypendium zainspirowało mnie do …
Wsparcie finansowe jakim jest stypendium wykorzystałam/wykorzystałem na…
Bycie stypendystą m.st. Warszawy im. Jana Pawła II to dla mnie
Na dokumencie merytorycznym nie ma pieczątki. Co robić?
Oczywiście można złożyć taki dokument, ale będzie on mniej wiarygodny niż dokumenty poświadczone pieczątką danej instytucji.
Zbyt późno dostałem zaświadczenie o wolontariacie, by dopisać je do wniosku. Co zrobić?
Nie można uzupełnić już złożonego wniosku o przyznanie stypendium o dokumenty potwierdzające działalność i osiągnięcia kandydata/kandydatki. Jeśli czekasz na jakieś istotne dokumenty, powinieneś złożyć wniosek dopiero po ich uzyskaniu (pamiętając, aby nie przekroczyć dopuszczalnego terminu złożenia wniosku). W przypadku, gdy już złożysz wniosek o przyznanie stypendium i po tym czasie otrzymasz jakiś dodatkowy dokument potwierdzający Twoje dokonania, jeśli jeszcze nie upłynął termin składania wniosków, możesz złożyć wniosek ponownie, dołączając do nowego wniosku adnotację z prośbą o nie uwzględnianie w rekrutacji poprzedniego wniosku (do adnotacji należy dołączyć numer pierwszego wniosku).
9. Wyniki rekrutacji
Kiedy i gdzie są udostępniane wyniki rekrutacji?
Listy stypendialne publikowane są na stronie internetowej Centrum, po zakończeniu oceny formalnej i merytorycznej: listy uczniowskie – na przełomie września i października; listy studenckie – na przełomie listopada i grudnia.
W jaki sposób zostanę powiadomiony o wynikach rekrutacji?
Osoby, którym przyznano stypendium, otrzymają e-maile z informacją o wysokości przyznanego świadczenia. Dodatkowo listy osób, którym przyznano stypendium zostaną opublikowane na stronie Centrum Myśli Jana Pawła II.
Co muszę zrobić, gdy odnajdę swoje nazwisko na liście stypendialnej?
Na adres e-mail podany przy zakładaniu konta w systemie ESdOS przyjdzie wiadomość z prośbą o uzupełnienie danych niezbędnych do wypłaty stypendium. Na podstawie złożonego oświadczenia będzie wypłacone stypendium.
Dlaczego nie otrzymałem stypendium?
Przyczyn może być kilka. Stypendium przyznawane jest na podstawie rankingu, najprawdopodobniej otrzymana liczba punktów była niewystarczająca. Szczegóły na temat oceny wniosku można uzyskać drogą mailową (stypendia@centrumjp2.pl).
Nie udało mi się uzyskać stypendium, a bardzo potrzebuję wsparcia finansowego. Co robić?
Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej mojestypendium.pl, gdzie można wyszukać odpowiednie stypendium dla siebie spośród szerokiej gamy różnego rodzaju programów stypendialnych.
10. Wypłata stypendium
Co się stanie, jeśli nie przekażę danych do realizacji wypłat w terminie?
Wypłaty stypendium zostaną zawieszone do momentu, gdy dane zostaną przekazane.
Kiedy zostaną wypłacone stypendia?
Dla uczniów pierwsze wypłaty stypendiów odbywają się zazwyczaj w październiku z wyrównaniem za wrzesień; dla studentów – w grudniu z wyrównaniem za październik i listopad. Kolejne wypłaty wpływają na konta około 20. dnia każdego miesiąca.
Kto odpowiada za wypłatę stypendiów?
Za wypłatę stypendiów odpowiada Urząd m.st. Warszawy. W razie problemów z wypłatami można skontaktować się z Biurem Księgowości i Kontrasygnaty Urzędu Miasta (tel. 22 443 27 00, 22 443 27 01), które udzieli wyczerpujących informacji.
Otrzymałem stypendium w wysokości 750 zł, a na konto wpłynęła mniejsza kwota. Dlaczego?
Stypendia są opodatkowane powyżej 3800 zł rocznie. Jeśli wcześniej otrzymywałeś stypendium i przekroczysz ten próg, odliczany jest podatek od przekroczonej kwoty w wysokości 18%. Np. uzyskałeś stypendium w kwocie 750 zł na okres od stycznia do czerwca. Przez pierwsze 5 miesięcy otrzymasz przelewy na pełną kwotę 750 zł. W 6. miesiącu o 700 zł zostanie przekroczona kwota wolna, która zostanie opodatkowana 18% podatkiem. Przelew wyniesie 50 zł + 700 zł – 700 zł * 18% = 624 zł.
Czy muszę rozliczyć się ze stypendium z urzędem skarbowym?
Na początku roku Urząd m.st. Warszawy wysyła stypendystom druki PIT 11, na podstawie których należy rozliczyć się z urzędem skarbowym.
Gdzie mogę otrzymać zaświadczenie o wysokości otrzymywanego stypendium?
Zaświadczenie to można uzyskać w Biurze Księgowości i Kontrasygnaty Urzędu m.st. Warszawy przy ulicy Kredytowej 3. W celu uzyskania zaświadczenia należy skontaktować się pod numerem telefonu: 22 443 27 00, 22 443 27 01.
Drugiego czerwca w mediach społecznościowych Centrum Myśli Jana Pawła II opublikowany został dokument w reżyserii Adama Buki, poświęcony pierwszej pielgrzymce Jana Pawła II.
Dwunastominutowy film przywołuje ducha wydarzeń, które miały miejsce w Warszawie w pierwszych dniach niezwykle gorącego czerwca 1979 roku. Ponad 40 lat później w podróż po tętniącym życiem mieście zabiera nas przewodnik miejski i historyk – Michał Rukat. Wspólnie z nim będziemy śledzić kroki niezwykłego gościa sprzed lat. Powędrujemy przez ul. Żwirki i Wigury, Stare Miasto, Belweder, na plac Piłsudskiego, dotrzemy do Domu Arcybiskupów Warszawskich oraz przed kościół św. Anny na Krakowskim Przedmieściu. Usłyszymy bardzo dobrze nam znane słowa Jana Pawła II na zaskakującym tle współczesnej stolicy. Wybrzmią one jeszcze mocniej, gdzie przestrzeń i pamięć zostały przez nie naznaczone.
„Psychologiczny rezultat tej papieskiej podróży jest nie do ogarnięcia i zmierzenia. Jest też coś niezwykle sensacyjnego tak po ludzku mówić o historii Narodu, jak potrafił to Papież, w tym kraju, który od tak wielu lat poddawany jest totalnym przeobrażeniom, ale który zawsze i dawniej, i dziś należy do starej Europy” (Stefan Kisielewski, Gdzie tu są komuniści? „Der Spiegel” z 11.06.1979, „Kościół odpowiedzialny za prawdę”, „Przegląd” wyd. specjalne, 1979, s. 77).
Niezwykła, o historycznym znaczeniu pielgrzymka Jana Pawła II w 1979 roku rozpoczęła się w Warszawie. Wypowiedziane tutaj słowa dały społeczeństwu polskiemu siłę i nadzieję. Jak wpłynęły one na tożsamość miasta i jego mieszkańców przez obecność śladów tego wydarzenia? Próba odpowiedzi pojawiła się poprzez pamięć przestrzeni, tak ślady materialne, jak i słowa, które zostały wypowiedziane do tłumów zebranych w stolicy. Innymi słowy, nie tylko przez topograficzne odniesienie, ale poprzez odwołanie się do społecznych emocji i skojarzeń związanych z określonym miejscem. Warszawskie miejsca pamięci związane z pierwszym dniem pielgrzymki Jana Pawła II do Ojczyzny w 1979 roku zostają ukazane z perspektywy zarówno uczestników tych wydarzeń, jak przede wszystkim osób niemających relacji z tą pamięcią lub miejscem.
IMG_216881826
„Spotkanie ‘79”
Produkcja: Polska
Rok produkcji: 2021 Barwny, 12 min
NARRATOR
Michał Rukat
REŻYSERIA
Adam Buka
PRODUCENT
Centrum Myśli Jana Pawła II6 czerwca o godzinie 17:00 w Centrum Myśli Jana Pawła II /ul. Foksal 11/ odbyła się debata „Burzyć mury – o przywództwie”.
Przywództwo to postawa, dzięki której osoba skutecznie inspiruje innych ludzi i nadaje kierunek ich działaniom. Poprzez swoje zachowania wpływa na zmianę decyzji, postaw i doprowadza do zmiany społecznej. Nieustannie rozwija się, dostrzega szerzy kontekst wydarzeń, a swoje reakcje ukierunkowuje na służbę innym. Dzięki temu potrafi wykorzystać wszystkie cechy swojego charakteru, reagując skutecznie na nowe okoliczności, a równocześnie zamienia pojawiające się wyzwania w drogę własnego rozwoju.
Kto kształtuje przywódcę i czy on sam daje się komuś prowadzić? Jak silnie wizja przywódcy kształtuje jego samego i pociąga innych? Czy przywódca musi kierować się normami etycznymi i czy powinien być im wierny? Jak współpracuje się z przywódcą i kto mu towarzyszy: wizjonerzy, ryzykanci, a może oportuniści?
Na te i inne pytania odpowiadali:
Adam Michnik,
ks. prof. Andrzej Szostek,
Zbigniew Nosowski,
Upływający czas od zakończenia pontyfikatu Jana Pawła II, a także wojna na Ukrainie, która zmienia sytuację polityczną i społeczną w Europie i na świecie pozwalają w głębszy sposób spojrzeć na znaczenie przywództwa Jana Pawła II. Coraz bardziej dostrzegamy dalekowzroczne działania papieża na arenie międzynarodowej, coraz lepiej rozumiemy wielkie idee, które nim kierowały. I ponownie pytamy o powiązania pomiędzy jego działaniami hard i soft power.
6 czerwca 2022 r., godz. 17.00,
Centrum Myśli Jana Pawła II,
ul. Foksal 11, I piętro
Podjęliśmy się pytania o wpływ świata wartości na działania człowieka, o jego zależności i związki z innymi ludźmi. Naszych gości zapytaliśmy o to, jak kształtuje się lider, jakie posiada predyspozycje i umiejętności, jak wizja własnej roli oraz dana sytuacja i grupa pozwalają mu stać się przywódcą. W kontekście Jana Pawła II interesuje nas czy lider może być zawsze zwycięzcą, jakim podlega ograniczeniom, ale najważniejsze z jakiego powodu ma na innych wpływ?
Chór Centrum Myśli Jana Pawła II w ostatnich miesiącach wziął udział w różnorodnych wydarzeniach, m.in. koncertach pasyjnych w Bazylice Świętego Krzyża, dokonał oprawy muzycznej Święta Dziękczynienia w Świątyni Opatrzności Bożej, ale także nagrał cykl pieśni kurpiowskich i wystąpił z repertuarem inspirowanym folklorem w Państwowym Muzeum Etnograficznym. Szeroka działalność artystyczna Chóru JP2 rozpięta jest między sacrum a profanum. Podczas przedostatniego koncertu w tym sezonie artystycznym Chór zabierze nas w muzyczną podróż nawiązując do tradycji Nocy Świętojańskiej. W programie utwory inspirowane folklorem z regionów Śląska Opolskiego, Mazowsza i Kurpiów m.in. „Cztery pieśni kurpiowskie” Jana Krutula. Nie zabraknie też utworów ukraińskich, a także nieszablonowych opracowań kompozycji Stanisława Moniuszki, którego 150 rocznicę śmierci obchodzimy w tym roku.
„HEJ JANA, JANA BANDZIEMY CHWOLIĆ!” (tytuł koncertu to cytat z jednego z utworów wykonywanych przez zespół: Sobótecki opolskiej)
Chór Centrum Myśli Jana Pawła II
Karolina Silkina – fortepian
Jan Krutul – dyrygent
20.06.2022, godz. 20.00Pawilon edukacyjny „Kamień”Wybrzeże Puckie 1
Zachęcamy do rejestracji na wydarzenie!
https://app.evenea.pl/event/44073-24/