Festiwal Nowe Epifanie 2021 / Koniec świata klawikordu

26.2.21 / G. 19:00
plakat

Muzyka niemiecka drugiej połowy XVIII wieku to wyraźny przełom i początek końca klawikordu.

Jak mówią historycy, to okres burzy i naporu, nowych form organizacji życia muzycznego, innowacji w produkcji instrumentów, zmiany sytuacji socjo-ekonomicznej muzyków oraz koniec baroku. Z kolei ci nieufni periodyzacji w historii muzyki, określają ten czas po prostu jako ciekawy moment dziejowy.

Powstające wówczas dzieła Carla Philippa Emanuela Bacha i jemu współczesnych przez lata określane była jako nieprzystające ani do estetyki barokowej, ani do klasycystycznej. To uproszczenie. Koniec hegemonii jednego języka muzycznego zwykle był początkiem nowego. Jednym ze zwiastunów nowego było stopniowe odchodzenie od klawikordu, a jednym z ostatnich piewców tego instrumentu był właśnie C.P.E. Bach.

W programie usłyszymy muzykę C.P.E. Bacha, G.P. Telemanna i J.F. Kleinknechta, w której pierwsze skrzypce gra klawikord.

Występują: Maria Erdman (klawikord), Karolina Zych (flet traverso), Justyna Młynarczyk (viola da gamba).

KUP BILET

***

Organizator: Centrum Myśli Jana Pawła II

Partnerzy: Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatr Łaźnia Nowa w Nowej Hucie, Teatr Miejski w Gliwicach, Stowarzyszenie Pedagogów, Stowarzyszenie Potem-O-Tem, Fundacja na Marginesie, Fundacja Przestrzeń Filmowa, Fundacja Teatr Rzeczy, Teatr Soho, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, eWejściówki, Muzeum Ewolucji, Ruch Muzyczny.Patroni medialni –Polskie Radio PR 2, TVP Kultura, Miesięcznik Teatr, E-teatr.pl, Teatralny.pl, Teatrologia.info, Cojestgrane24.pl.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Projekt współfinansuje m. st. Warszawa.

 

Dodano: