W poniedziałek, 2 kwietnia od godz. 9.00 do 16.00 na placu Piłsudskiego odbędzie się gra miejska. Osoby, które wezmą udział w zabawie, wcielą się w postaci z powieści „Mecz o wszystko” – w Kubę, Pepe lub Zdolnego. Bohaterowie, przenosząc się w czasie, napotkają ich rówieśnika, młodego Karola Wojtyłę, który rozpoczyna naukę w wadowickim gimnazjum. Zadaniem uczestników gry miejskiej jest przetrwanie roku w gimnazjum u boku Wojtyły. Gra zaczyna się i kończy wokół dużego labiryntu, który stanie tego dnia na placu Piłsudskiego.
– W grze wezmą udział gimnazjaliści, ale może się w nią zaangażować każdy. Wystarczy na stronie internetowej Centrum (centrumjp2.pl) wypełnić zgłoszenie i stawić się 2 kwietnia na placu Piłsudskiego. Gra, choć będzie wymagała od uczestników poruszania się po Śródmieściu, jest w całości grą internetową: wystarczy wraz z wysłaniem zgłoszenia ściągnąć odpowiednią aplikację na komórkę, a następnie kierować się wskazówkami, które będą pojawiać się na ekranie telefonu. Każde z zadań ilustrować będzie historia z udziałem Wojtyły, która urywa się i tylko od gimnazjalistów zależeć będzie, co zrobią: pójdą w lewo czy w prawo? Cofną się czy pójdą naprzód? Może się zdarzyć, że dwoje gimnazjalistów, podejmujących różne decyzje, otrzymają całkiem inne zadania, niemniej wszystkie kończyć się będą na placu Piłsudskiego – przekonuje Norbert Szczepański, dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II.
Labirynt, który będzie częścią gry miejskiej, stanie na placu Piłsudskiego już 1 kwietnia, w niedzielę. Zajmie powierzchnię ponad 600 metrów kwadratowych, około 1,5 metra wysokości i zbudowany będzie ze styropianu.
- Termin: 2 kwietnia 2012 r.
- Czas trwania całej gry: 9.00–17.00
- O dokładnej godzinie startu zespołu, osoby zgłaszające grupę zostaną poinformowane drogą mailową po 19 marca 2012 r.
- Czas uczestnictwa jednego zespołu w grze wynosi nie więcej niż 90 minut.
- Miejsce gry: Śródmieście i ulica Krakowskie Przedmieście
- Start gry: punkt rejestracji na placu Piłsudskiego
- Uczestnicy biorą udział w grze w zespołach (nie mniej niż dwuosobowych i nie więcej niż czteroosobowych). Uczestnicy wybierają spośród siebie kapitana a on ustala nazwę zespołu, która musi się składać z nie więcej niż dwóch słów.
- Rejestracja zespołu na grę odbywa się za pomocą formularza zgłoszeniowego. Uczestnictwo w grze jest dobrowolne i bezpłatne.
- Wskazówki dotyczące przebiegu gry przesyłane będą za pomocą mobilnej strony internetowej. Każdy zespół powinien być wyposażony w jeden telefon komórkowy, na który zostanie wgrana aplikacja gry (nie większa niż 1 MB) i to jego pomocą uczestniczy w grze.
- 1 telefon komórkowy na 1 zespół
- Wymagania techniczne: telefon komórkowy z kartą Wi-Fi lub możliwością krótkiego połączenia z internetem w technologii 3G.
- Gra najsprawniej działa na telefonach z systemem operacyjnym Android lub iOS (co oznacza, że każdy telefon nowszej generacji jest w stanie obsłużyć aplikację).
- Przed przystąpieniem do gry należy naładować telefon.